読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

10月23日(日)

Black and Blue歌詞の翻訳をやってみました。

 

faithがfaceでかかっているのと

babyが無垢な子供のような心、純真でという意味ですかね?

 

 

Break down, tears fall to the ground

壊れる、涙が地に落ちる
Tell myself: "Do it, nothing can be found"

自分に言い聞かせる「そんなことしても何も見つからない」

When you're a fighter

あなたが戦士であるとき

You're a fighter

あなたは戦士である
You're a fighter, fight on baby

あなたは戦士である、赤子の一面で戦う

Some days i'm sure i've lost the faith

数日たつときっと 本当のfaith(信用、信仰、顔)が分からなくなっている
Some days i cannot find my faith

数日たつときっと 自分のfaith(信用、信仰、顔)が分からなくなっている
But i just fight on

けれど とうぜん戦う
I just fight on

とうぜん戦う
I just fight on baby, baby

とうぜん戦う赤子の 赤子の 一面で、

 

 

And i am wanderer

そして私は 放浪するひとだ
And now that the enemy is close and in

そして 今 敵は 近くに居て 自身の中にも居る
I am a wanderer

私は 放浪するひとだ
Looking for someone to let me i

私が 私になることを期待してほしい
Black and blue, i'm begging you

黒 と 青 、私はあなたに物乞いをしている
Take me in, i'm surrendering

私をその中に連れて行ってよ、私は引き渡しているよ
Black and blue, but if i'm with you

黒 と 青、 けれどあなたたちがそばにいるなら


If i'm with you, I'll live to fight althrough

あなたたちがそばにいるなら、生きて戦っていける。けれども
I'll let go, walking into the unknown

私は入っていく、歩いて入っていく分からない中でも
If i surrender, if i lay my arms down

もし降伏をするなら、、、、、もし腕を下ろしてしまうなら、、、
Am i a fighter?

私は戦士だろうか
Am i a fighter?

私は戦士だろうか
Cause i've been fighting so long baby

原因は 私が赤ん坊と長く戦ってきたこと
And i am wanderer

そして 私は放浪するひとである。 
And now that the enemy is close and in

そして 今 敵は 近くに居て 自身の中にも居る
I am a wanderer

私は放浪するひとである
Looking for someone to let me in

(所有される)私が (行動を起こす)私になることを期待してほしい
Black and blue, i'm begging you

黒 と 青 、私はあなたに物乞いをしている
Take me in, i'm surrendering

私をその中に連れて行ってよ、私は引き渡しているよ
Black and blue, but if i'm with you

黒 と 青、 けれどあなたたちがそばにいるなら
If i'm with you, I'll live to fight althrough

あなたたちがそばにいるなら、生きて戦っていける。けれども
I am wanderer
Now that the enemy is close and in
I am a wanderer
Looking for someone to let me in

I am wanderer
Now that the enemy is close and in
Close and in
Looking for someone to let me in, oh!

Black and blue, i'm begging you
Take me in, i'm surrendering
Black and blue, but if i'm with you
If i'm with you, I'll live to fight althrough
Black and blue, i'm begging you
Take me in, i'm surrendering
Black and blue, but if i'm with you
If i'm with you, I'll live to fight althrough